antiraider.org  

Сократилось ли количество рейдерств благодаря новому закону в 2017 году?
Сократилось ли количество рейдерств благодаря новому закону в 2017 году?
У нотариусов есть определенный уровень недопонимания относительно того, за что и как Минюст отключает их от реестров. Мы договорились, что создадим рабочую группу, которая создаст методику с четко определенными критериями отключения реестров и аннулирования свидетельств.

Когда овцы сыты - волкам неймется.
Когда овцы сыты - волкам неймется.
Под шум предвыборных баталий Министерство обороны продолжает по беспределу «решать» земельные вопросы.
На этот раз отбирают землю уникального в Украине хозяйства  Фрумушика-Нова, известного далеко за пределами страны не только своей агрохозяйственной,  но и культурно - инновационной деятельностью.

24 вересня Київрада голосуватиме за незаконну передачу землі скандальному проекту російських олігархів «Бабин Яр»
24 вересня Київрада голосуватиме за незаконну передачу землі скандальному проекту російських олігархів «Бабин Яр»
«Це абсолютно незаконне рішення – надати в оренду землі у природоохоронній зоні, поблизу майбутнього державного меморіалу «Бабин Яр», на  території яких розташовані давні кладовища. Ми заперечуємо проти дій Київради – вони дивним чином збігаються з інтересами приватного проросійського проекту меморіалу, який вже викликав справедливе обурення української культурної та наукової спільноти, протест єврейських організацій», - заявив А.Семидідько

Избиты люди «Антирейдерского союза»
Избиты люди «Антирейдерского союза»
В Киеве, на ул. Л.Толстого, 41 под офисом строительной кампании «ГЕОС» около 30 бандитов напали на мирный пикет Антирейдерского Союза. Избиты люди. Скорая увезла раненого. Милиция не вмешивается. Я дал команду активистам предпринять меры по самозащите.


В Швейцарії набув чинності закон про заморожування та повернення незаконних активів політиків третіх країн

11/07/16
В Швейцарії набув чинності закон про заморожування та повернення незаконних активів політиків третіх країн
Переглядів  2427     
1 липня 2016 року у Швейцарії набув чинності Федеральний Закон «Про заморожування та повернення незаконних активів іноземних політичних діячів» («Акт про незаконні активи»), який регулює порядок заморожування, конфіскації та повернення активів владою Швейцарії урядам третіх країн.

Раніше, 18 грудня 2015 року парламент Швейцарії схвалив даний Акт з метою забезпечення Федеральної Ради та інших службових осіб держави правовою основою для реалізації політики Швейцарії, спрямованої на повернення активів незаконного походження, що набувалися політиками та їх оточенням у третіх країнах внаслідок протиправних дій. Раніше, інструменти заморожування активів ґрунтувалися винятково на приписах Конституції, які застосовуються у надзвичайних ситуаціях, та не були досконалими.

Зміст нововведень Швейцарського законодавства передбачає істотне прискорення процесів замороження сумнівних активів та становить інтерес не тільки тих осіб, щодо яких застосовуються обмежувальні заходи з боку Федеральної Ради, але також і будь – яких третіх осіб, які здійснюють управління активами іноземних політиків на території Швейцарії, в тому числі через створення компаній та вчинення прямого чи непрямого контролю за ними.

Так, закон містить визначення іноземних політичних діячів, до яких віднесено осіб, які є або ж були наділені публічними функціями в іноземній країні, до прикладу обіймали посади глави держави чи уряду, політики національного рівня, управлінці вищої ланки , представники судової чи військової влади, представники політичних партій, а також керівництво державних компаній.

Пов’язані особи визначаються в законі як особи, що перебувають у тісному зв’язку з політичними діячами на основі сімейних стосунків, особистих чи бізнесових відносин.

Активи визначаються як майно будь – якого роду, рухоме чи нерухоме, матеріальне чи нематеріальне.

Закон передбачає дві самостійні підстави для замороження активів політиків.

Перша підстава виникає через реалізацію механізмів взаємної правової допомоги, які уповноважують Федеральну Раду заморожувати активи в Швейцарії, які є у розпорядженні або бенефіціарами яких є іноземні політики чи їх близьке оточення. Такі інструменти можуть бути застосовані а) якщо іноземний уряд чи окремі його члени втратили свої повноваження за наслідком зміни політичної влади, б) якщо рівень корупції у країнах є тотальним та в) має місце засвідчення того, що такі активи були набуті за наслідком корупції, зловживання владою чи в спосіб вчинення інших злочинів. Додатковою умовою для замороження активів закон передбачає їх застосування для охорони інтересів Швейцарії як країни.

Заморожування активів відбувається за наслідком видання Федеральною Радою спеціального акту, який не підлягає оскарженню та може зберігати юридичну силу від 4 до 10 років в залежності від того, які зусилля для повернення активів буде виявляти країна, в якій політик обіймав відповідну посаду.

Інша опція для заморожування активів застосовуватиметься в Швейцарії у тому разі, а) якщо інструменти взаємної правової допомоги не можуть бути реалізовані у конкретній ситуації, б) якщо цього вимагає захист національних інтересів Швейцарії, та а) якщо активи підлягали тимчасовому арешту в порядку тимчасової конфіскації в рамках процедур міжнародної правової допомоги в кримінальних справах, які розслідувалися за ініціативою країни походження політика.

Федеральна Рада також уповноважується видавати окремі накази про заморожування активів, стосовно яких існує вимога іноземного уряду, проте уряд такої країни не відповідає вимогам взаємної правової допомоги через повну або часткову нездатність виконання функцій національною судовою системою.

Після видання акту про замороження активів, Федеральний департамент фінансів має право звернутися до Федерального адміністративного суду з клопотанням про конфіскацію активів.

При цьому, передбачається правова презумпція: активи вважаються такими, що мають кримінальне походження, якщо статки політиків зростали у неспівмірних розмірах, в той час як рівень корупції у державі був надзвичайно високим у період обіймання політиком тієї чи іншої посади.

У разі застосування конфіскації, повернення активів урядам іноземних країн буде вчинено через фінансування громадських проектів, спрямованих на покращення умов життя та розбудови правової держави у країні походження політика, активи якого конфіскують. При цьому, Швейцарія залишає за собою право на компенсацію зусиль на повернення активів у розмірі не більше 2,5 % з суми конфіскованих активів.

Слід зазначити, що нові обов’язки щодо звітування покладаються на фінансових посередників. Незалежно від того чи йде мова про фізичних осіб чи компанії, які володіють або здійснюють управління такими активами, вони мають подати відповідний звіт про операції з активами до Офісу з контролю за відмиванням грошей. Звільняються від такого обов’язку винятково адвокати та нотаріуси, які повинні дотримуватися професійної таємниці.

Офіс з контролю за відмиванням грошей має право без погодження передавати таку інформацію, т.ч. і банківські дані, до відповідних організацій іноземних країн для допомоги новим урядам підготувати запит про взаємну правову допомогу. Така інформація може включати банківські рахунки, дані про власника рахунку та бенефіціара. Важливо, що політики, які займали відповідальне становище у своїх урядах будуть позбавлені можливості оскарження таких дій.

Особи, які без згоди влади Швейцарії спробують вчинити платежі чи трансфери активів, які підлягають замороженню, підлягатимуть відповідальності включно з покаранням у вигляді позбавлення волі до 3 років. Якщо таке порушення закону відбувається через недбалість, - передбачається штраф у розмірі 250 000 франків.
Автор:  open-court.org

Повернутися до розділу


Інші публікації: